Пошук

Вхід на сайт

Календар

«  Березень 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Понеділок, 20.03.2023, 23:10
Сайт викладача Любченка Андрія Андрійовича Гість | RSS
Суспільно-правові дисципліни
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Культурологія
« 1 2 3

                                                      Тут знаходиться перелік тем та сторінки в підручнику: https://kulturologia.at.ua/load/literatura_z_kulturologiji/pidruchnik_3_z_kulturologiji/7-1-0-30                           

                                                                             Завдання:

1. Які протиріччя ренесансу характеризують його культуру як перехідну від Середньовіччя до Нового часу?

2. У чому полягає сутність ренесансного гуманізму? Чим він відрізняється від гуманізму античності?

3. Які наукові відкриття і винаходи сприяли поширенню і розвитку ренесансної культури?

4. Чому європейський гуманізм називають ідеологією Відродження?

5. Назвіть характерні риси ренесансної культури.

6. Назвіть імена видатних італійських гуманістів Раннього Відродження.

7. У чому полягає сутність Високого Відродження?

8. Хто такі титани Відродження? Складіть власний список цих осіб.

9. Що таке Північне Відродження, які його характерні риси та найвидатніші діячі?

10. Назвіть головні причини кризи та занепаду ренесансної культури.

11. Що таке маньєризм? Як саме це явище пов’язане з кризою Відродження?

 

 

 

 

Категорія: Культурологія | Переглядів: 526 | Додав: lybchenko85 | Дата: 01.04.2020 | Коментарі (0)

                                          Пропонується такий план заняття:

  1. Поняття "Середньовічна Європа".

  2. Культуротворча роль християнства.

   3. Архітектура і мистецтво Візантії VVIII ст.

4. Романська культура: літургія та карнавал.

5.  Готичний стиль і схоластика.

1.Культура на початку середньовіччя

Перші століття середньовіччя називали „темними віками” і навряд чи їх можна назвати сприятливими для поступу культури. Проте саме в цей період відбувалося народження нової європейської середньовічної культури, яка черпала свої початки з античної спадщини, культури варварів і християнства. Перші результати такої взаємодії стали відчутними в період «Каролінгського відродження». Так називали піднесення культури у Франкському королівстві за часів правління Карла Великого і його найближчих наступників. Це був перший в історії середньовічної Європи прояв глибокого і свідомого інтересу до античної культури і освіти. У той же час Кал Великий не забував і про своє германське походження, наказав збирати германські старожитності і цікавився стародавніми франкськими піснями.

Сам Карл мав добру, як на той час, освіту: знав грецьку і латинську мови, полюбляв читати книжки, а от писати так до кінця життя й не навчився. Він запрошував до себе і залучав до управління державою вчених з усієї Європи. Вони створили гурток при дворі імператора під назвою “Академія” — на кшталт філософської школи грецького філософа Платона, — де читали, за присутності Карла, твори античних філософів і церковних богословів, складали вірші, вільно обмінювалися думками з різних тем, сперечалися.

За допомогою членів “Академії” Карл заснував при центрах єпископств школи, де готували освічених людей для управління державою. Він видав указ про обов’язкове навчання всіх дітей вільних людей. Організацією цих шкіл і написанням для них перших підручників зайнявся вірний соратник Карла сакс Алкуін. Однак наказ не змогли виконати через брак достатньої кількості вчителів. Із шкіл, заснованих Карлом при єпископствах, згодом виникли середньовічні університети. Школа, де готували людей до управління державою, існувала і при дворі.

Карл Великий цікавився історією. За його наказом збирались і переписувалися давні римські та грецькі рукописи. Він доручив записувати щорічно всі події, що відбувались у державі. Ці записи отримали назву аннали (від лат. annus — рік). За його наказами будувалися кам’яні палаци й собори, прокладалися нові шляхи. Карл Великий започаткував грандіозний проект будівництва каналу між Рейном і Дунаєм, що мав з’єднати Північне море з Чорним (проект так і не було здійснено за тих часів).

Культурне піднесення мало свій вияв і у досить широкому будівництві. Було збудовано понад 300 палаців, соборів, церков і монастирів.

У своїй резиденції в Ахені Карл збудував величний двірцевий комплекс. У центрі знаходився великий зал для прийомів, імператорські покої. Бічне крило комплексу, де розміщувалася школа, бібліотека, архів, з`єднувало зал з капелою – двірцевою церквою. Церква, яка вціліла до теперішнього часу, прикрашена скульптурами, колонами і мозаїками. Проте все це було вивезено з Італії – відчувався дефіцит майстрів, які б все це могли зробити. Сучасники оцінювали капелу як „чудо дивної і високої краси”. Вона була взірцем для наслідування.

„Каролінське відродження” виявилося нетривалим. Воно не створило якихось відомих шедеврів. Але завдяки йому було збережено багато з античної спадщини і були закладені основи для розквіту у майбутньому середньовічної європейської культури.

У наступні два століття (ІХ-Х ст.) у культурі знову спостерігався занепад і вони „замкнулася” за стінами монастирів.

 

 2. Схоластика. Фома Аквінський

У тиші монастирських стін були найсприятливіші умови задуматися над вічни ... Читати далі »

Категорія: Культурологія | Переглядів: 967 | Додав: lybchenko85 | Дата: 27.03.2020 | Коментарі (0)

1-10 11-20 21-22

Copyright MyCorp © 2023